Az előadással egybekötött tréning célja, hogy a résztvevők komplex képet kapjanak az állatasszisztált aktivitás, az állatasszisztált terápia lehetőségeiről az oktatás, nevelés különböző helyszínein. Megismerkedjenek az etológia alapjaival, az állatasszisztált foglalkozások résztvevőivel, azok szerepével, illetve az állatasszisztált terápia etikai kereteivel. Képesek legyenek a különböző műveltségterületekhez, tananyagtartalmakhoz, nevelési célokhoz állatok bevonásával foglalkozást tervezni, megvalósítani.
A képzés célközönsége:
Elsősorban azon pedagógusok, nevelést, oktatást közvetlenül segítő személyek és más, gyermekekkel, illetve fiatalokkal dolgozó felnőttek, akik szakmai tevekénységük során (illetve ezzel összefüggésben magánéletükben) az állatok asszisztálásával történő nevelés elméleti és gyakorlati alapjait szeretnék elsajátítani, s ezzel pedagógiai módszertani repertoárjukat bővíteni. Kiváltkép szól a képzés azon, az oktatás/nevelés területén dolgozó szakembereknek, akik szakmai útjukban elakadtak, mindennapi tevekénységüket örömtelennek, netán kimondottan terhesnek érzik.
A képzés során megszerezhető kompetenciák:
– A résztvevők megismerik az állatasszisztált terápia didaktikai hátterét, így a kapcsolódó tudományos alapvetéseket, fogalmakat
– Megtanulják az állatasszisztált terápia – elsősorban metodikai vonatkozású – lehetőségeit, mindezt egyes területek, így korosztály, tematika, továbbá
részképességzavarok szerinti bontásban
– Saját használatú foglalkozási tervek, eszközök készítését, használatát, ezekhez kapcsolódó szabályalkotást sajátítanak el
– Képessé válnak az állatasszisztált terápia gyakorlati alkalmazása során – a nevelési/oktatási munkán túl – saját mentális egészségük, szakmai
motivációjuk javítására
Időtartam: 6 óra személyes jelenlétet igénylő előadás, tréning + 2 óra önálló online tudáselsajátítás
Az előadással egybekötött tréning célja, hogy a résztvevők saját élmény alapján tapasztalják meg a játék, a játékkal való nevelés gyakorlati hasznát. Képesek legyenek foglalkozásaikat játéktevékenységre építve megtervezni, kivitelezni. Képesek legyenek a különböző részképesség zavarokhoz játékos fejlesztő tevékenységet társítani. Fejlődjön kreativitásuk, képesek legyenek adott alapanyagokból a foglalkozás témájához kapcsolódó játékszert készíteni.
A képzés célközönsége:
Elsősorban azon pedagógusok, nevelést, oktatást közvetlenül segítő személyek és más, gyermekekkel, illetve fiatalokkal dolgozó felnőttek, akik szakmai tevekénységük során (illetve ezzel összefüggésben magánéletükben) a játékkal történő nevelés elméleti és gyakorlati alapjait szeretnék elsajátítani, s ezzel pedagógiai módszertani repertoárjukat bővíteni. Kiváltkép szól a képzés azon, az oktatás/nevelés területén dolgozó szakembereknek, akik szakami útjukban elakadtak, mindennapi tevekénységüket örömtelennek, netán kimondottan terhesnek érzik.
A képzés során megszerezhető kompetenciák:
– A résztvevők megismerik a játékpedagógia didaktikai hátterét, így a kapcsolódó tudományos alapvetéseket, fogalmakat
– Megtanulják a játék pedagógiai – elsősorban metodikai vonatkozású – lehetőségeit, mindezt egyes területek, így korosztály, tematika, továbbá
részképességzavarok szerinti bontásban
– Saját használatú játékok készítését, használatát, ezekhez kapcsolódó szabályalkotást sajátítanak el
– Képessé válnak a játékpedagógia gyakorlati alkalmazása során – a nevelési/oktatási munkán túl – saját mentális egészségük, szakmai motivációjuk javítására.
Időtartam: 6 óra személyes jelenlétet igénylő előadás, tréning + 2 óra önálló online tudáselsajátítás
Az előadással egybekötött tréning célja, hogy a résztvevők megismerjék a konfliktusok hátterét, értsék azok kiváltó okait, továbbá a hétköznapokban
használható konfliktuskezelési módokat ismerjenek meg, ezzel is elősegítve a még hatékonyabb munkavégzést, továbbá emberi kapcsolataikban való működésük megtámogatását.
„Természetes, hogy konfliktusok közepette zajlik az emberi élet, mert a konfliktusnélküliség egyben kommunikációnélküliséget, kapcsolatnélküliséget is
jelent. Nem a konfliktusnélküliség, hanem az azzal való méltó, megfelelő megküzdés az, amire törekednünk érdemes.” (Popper Péter)
A képzés célközönsége:
Elsősorban azon pedagógusok, és fiatalokkal dolgozó felnőttek, akik szakmai tevekénységük során (illetve ezzel összefüggésben magánéletükben) sokszor kerülnek számukra megoldhatatlannak látszó konfliktushelyzetbe, illetve azt érzik, hogy nem értik őket az emberek.
A képzés során megszerezhető kompetenciák:
– Konfliktuskezelési technikák ismerete és alkalmazása
– A konfliktus kiváltó okainak ismerete
– Az asszertivitás elméletének ismerete
– Asszertív kommunikációs technikák alkalmazása
– Thomas-Gordon módszer ismerete és gyakorlatban történő alkalmazása
– Munkahelyi kommunikációban történő szemlélet és attitűd változás
– Konfliktusok érzelmi hátterének ismerete
Időtartam: 6 óra csoportos jelenléti képzés
Az előadással egybekötött tréning célja, hogy a résztvevők átlássák a lelki működések alapjait, a kiváltó okokat, továbbá a lehetséges krízishelyzeteket, illetve megismerjék a hétköznapi problémáik megoldását segítő megküzdési mechanizmusokat (coping stratégiák). A képzés részeként a résztvevők betekintést kapnak önismereti kérdésekbe is, illetve felfedezhetik esetleges hibás elhárító mechanizmusaikat is.
A képzés célközönsége:
Elsősorban azon pedagógusok, és fiatalokkal dolgozó felnőttek, akik szakmai tevekénységük során (illetve ezzel összefüggésben magánéletükben) sokszor találkoznak olyan problémával (kerülnek olyan elakadási helyzetbe) amelyben saját – esetleg eddig bevált – megoldási stratégiákat nem tudják sikerrel alkalmazni, esetleg olyan technikát használnak, amelyek csak ideiglenes megoldást jelentenek, netán hosszútávon növelik a probléma mértékét. Kiváltképp szól a képzés azon, az oktatás területén dolgozó szakembereknek, akik szakami útjukat elakadtnak, mindennapi tevekénységüket örömtelennek, netán kimondottan terhesnek érzik.
A képzés során megszerezhető kompetenciák:
– A résztvevők megismerik a különböző nehéz, problémás és kihívást jelentő élethelyzetekben használható megküzdési mechanizmusokat (úgynevezett
coping mechanizmusokat)
– Megtanulják definiálni és ezáltal a működésükben felismerni a saját hibás reakciókat, tudattalan énvédő lelki működéseiket
– A külön fajta vészjelző tünetek ismerete mentén felfedezhetik és/vagy megelőzhetik a szakmai életükben lévő elakadásokat.
Időtartam: 6 óra csoportos jelenléti képzés
Az intézményfejlesztési program célja az intézményben jelenlévő gyökérprobléma azonosítása és annak csökkentésére, megszüntetésére vonatkozó cselekvési terv kidolgozása szaktanácsadással, illetve a helyi humánerőforrás aktív bevonásával.
A program – javaslatunk és bevált gyakorlatunk szerint – első körben három lépcsőből épül fel:
- Első alkalom: A gyökérprobléma azonosítása, intézményfejlesztési koncepció, cselekvési terv kidolgozása a helyi humánerőforrás aktív közreműködésével. (tanév/nevelési év elején)
- Második alkalom: Fél éves ciklus monitorozása. A cselekvési terv megvalósulási mutatóinak egyeztetése, szaktanácsadás, további irányvonal(ak) kijelölése. (félévzárás után – februárban)
- Harmadik alkalom: Egy éves ciklus monitorozása. A cselekvési terv mutatóinak egyeztetése, a megvalósulás vizsgálata, elégedettségmérés. Szükség esetén újabb cselekvési terv kidolgozása.
Az alkalmak között a szabad időpontok függvényében, díjmentes online vezetői konzultáció kérhető, melynek időtartama 60 perc alkalmanként.
Az előadással egybekötött tréning célja, hogy a résztvevők megismerkedjenek a legfontosabb gyógypedagógiai alapfogalmakkal és a gyógypedagógiai szemléletű pedagógia lehetőségeivel. Megismerjék, hogy saját pedagógiai gyakorlatukban hol lenne helye a gyógypedagógiai szemléletnek és milyen eszközöket, módszereket használhatnak a tanulók hatékonyabb megértésében és sikeresebb felkészítésében. Képesek legyenek a saját pedagógiai gyakorlatukban sikeresen alkalmazni a gyógypedagógiai módszereket.
A képzés célközönsége:
Elsősorban azon pedagógusok, nevelést, oktatást közvetlenül segítő személyek és más, gyermekekkel, illetve fiatalokkal dolgozó felnőttek, akik szakmai tevekénységük során (illetve ezzel összefüggésben magánéletükben) a gyógypedagógia elméleti és gyakorlati alapjait szeretnék elsajátítani, s ezzel pedagógiai módszertani repertoárjukat bővíteni. Kiváltkép szól a képzés azon, az oktatás/nevelés területén dolgozó szakembereknek, akik szakmai útjukban elakadtak, mindennapi tevekénységüket örömtelennek, netán kimondottan terhesnek érzik.
A képzés során megszerezhető kompetenciák:
– A résztvevők megismerik az integrált nevelés, oktatás során gyakrabban előforduló, kihívást jelentő gyógypedagógiai szituációkat, eseteket.
– Megtanulják definiálni és ezáltal felismerni a nehézséggel küzdő vagy fogyatékossággal élő tanulókat és azok sajátosságait, valamint megtanulják, hogy a különböző gyógypedagógiai módszereket hogyan alkalmazzák hatékonyan a munkájukban.
– Képessé válnak az a megtanult módszerek gyakorlati alkalmazása során – a nevelési/oktatási munkán túl – saját mentális egészségük, szakmai motivációjuk javítására.
Időtartam: 6 óra csoportos jelenléti képzés